Empire, dag 1


Tjooho.
Detta var första dagen på min praktik på företaget Empire AB. Det ligger på Östermalmsvägen (precis bakom skolan) och är ett företag som är en koncern som skapar, förvärvar och saluför produkter inom hem och hushållsprodukter till konsumentmarknaden. Det är bland annat dryckesmaskiner, hushållsprodukter och hårvårdsprodukter med välkända varumärken som SodaStream, C3, BaByliss och Cuisinart.

Jag hade besökt arbetet några veckor tidigare då jag fick ha som en anställningsintvervju med båda cheferna (det var scary), de kunde dock inte svara om jag kunde få platsen eftersom det var andra från Entreprenör som även hade sökt, men någon timme senare ringde de och sa att de ville att jag skulle praktisera hos dem! Score!

Men om jag ska komma till saken
så började jag klockan tio i morse, där träffade jag min handledare Catharina. Hon visade mig runt och jag hälsade på alla på kontoret. Sedan tog vi en varsin kopp kaffe (skitgod gjord på en kaffemaskin de säljer) och pratade om mina förväntningar och vad jag önskar få göra. Jag sa att jag gillar marknadsföring så jag började med att sitta och kolla på hemsidan som ska göras om. Jag fick sedan göra olika kommentarer om vad jag skulle vilja ändra på o.s.v. Vid 12-tiden gick jag på lunch och mötte upp Klara vid Karlaplan där vi åt sushi. Efter lunchrasten fortsatte jag bara med hemsidan. Vid det här laget var jag riktigt trött på att sitta o glo på en hemsida och skriva ner synpunkter. Alldeles för enformigt! Det värsta var att hon sa jag skulle presentera vad jag kommit fram till, men när klockan var tre hade hon så bråttom så jag fick inte visa nått. Tusenfoting

Mitt intryck
var att alla verkar väldigt trevliga, men samtidigt att det inte riktigt har tid att sysselsätta mig, utan sätter mig på ett jobb så att de sen slipper mig, haha. Men dom sa det själva att det har varit väldigt stressigt och att de inte hade hunnit förbereda så mycket som de hade önskat. Jag hade nog lite för höga förväntningar.

Det jag kommer få göra framöver är inte helt fastställt, men de sa att jag skulle få prova på mycket olika saker och att jag en dag kommer att få följa med ut på butiksbesök. Jag kommer både få marknadsföra och titta på ekonomiavdelningen. Det är bara att jag kommer med önskemål vad jag tycker är roligt och så att de hittar något där jag kan vara till hjälp.

Den här dagen var rätt tråkig, men ändå rätt chill att gå från 10-15 och bara sitta vid en data, men personligen tycker jag det är roligare att ha en massa uppgifter så att man får ta lite mer ansvar.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det låter trots allt som om det fungerar ganska bra! Kul!

2011-02-08 @ 10:05:37
URL: http://enpraktik.skolbloggen.se
Postat av: kerstinlisamaria

Riktigt KUL tycker vi att det låter! glada hälsningar från Riskpoint

2011-02-08 @ 10:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0