Fredagskaos!

Heej!
Nu sitter jag åter igen i receptionen!
Idag gick jag upp tidigt som attan för att först åka till skolan och spela basketmatch i skolan. När jag tagit mig till busshållsplatsen i snöstromen säger någon att alla bussar är inställda, tuuusan. Jag får beslutsångest vad jag ska göra, men var taggad på att bränna lite fett på morgonkulan så jag ringer mamma som får kasta sig i pyjamasen och köra mig till Slussen. På vägen plockar vi upp några random-liftare och en utav dom var operadirektör så som tack för skjutsen får vi 2 biljetter till operakonsert, haha!
Sen kom jag in i hallen när alla värmde upp men kasta på mig matchkläderna och jag fick spela typ hela matchen så det var kul att jag slapp vara bänkvärmare som vissa andra ;) Tyvärr förlora vi med 30-40, men jag gjorde ändå några poäng och det var skitroligt att spela med de i skolan!
Därefter bytte jag om och gick över vägen till praktiken där varken min mentor hade kunnat ta sig till p.g.a snökaoset och även receptionisten var borta, så det var säkrad plats för mig i receptionen. Det brukar vara ganska lugnt att sitta vid datan och svara i telefonen, men idag så utnyttjade de stakars mig rejält! De dumpa två långa adresslistor som jag skulle skriva på olika kuvert och lägga i reklamblad samtidigt som jag sitter i receptionen, utöver det kommer en gubbe och ber mig häfta ihop en massa papper! Jag är lite sur...

Men det tog inte lång tid innan det var lunchtime, då orkar jag inte med jobbet utan träffar Klara i T-centralen och äter Pasta Pesto på Waynes. Nu sitter jag här igen och dör, men jag fick en liten uppmuntran mitt i allt:

Telefonen ringer, jag är mitt uppe i en telefonlista så jag tar upp telefonen i panik och säger: "Eeh hej det är Amanda på Empire och välkommen. I receptionen!!"
Personen som ringer börjar skratta lite och jag med men blir ännu mer nervös med tanke på att hon märkte min tabbe med felsägning som öppningsreplik.
Sen ber hon mig koppla henne till någon Sara Engstam eller nått sånt. Jag slår upp i registret och säger att det inte finns någon, då skrattar hon ännu mer och det visar sig att det är KERSTIN WIDELL, den busen!!! 

Men nu ska jag skriva mer brev och sen föröka smita, ska hinna hem och käka och senare ikväll ska jag spela SM i basket så måste hem och ladda!!

/Amanda :)

Här är jag och mitt basketlag Skuru Basket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0